Witaj, Gość
Idź na dółS: 12
TEMAT: Caecylia-polskie znaki - jak to zrobić?
2 Lata, 4 Miesiące temu #2631
Caecylia-polskie znaki - jak to zrobić? _GEN_PRINT
Witam,
Mam problem, zrobilem wizytowke - użyty font to byl krój Caecylia (widok w załączniku) i okazuje się źe teraz muszę dorobić polskie znaki (!)

Pracuje na macintoshu, mam program fontlab - może za pomocą niego można jakoś łatwo i szybko dorobić polskie ogonki w tym foncie?

Proszę o poradę jak to zrobić i jakie kodowania wprowadzać - bo jestem w tym zielony.
Może macie jakieś tutoriale, opisy, lub coś możecie doradzić na podstawie własnego doświadczenia?
Pamiętaj, że nawet ukryte emotikony działają
jul_pe

2 Lata, 4 Miesiące temu #2632
O:Caecylia-polskie znaki - jak to zrobić? _GEN_PRINT
załączam podglad w suitcase rodziny Caecylia
jul_pe

2 Lata, 4 Miesiące temu #2633
witam, widzę że temat trudny, próbuje fontlaba, ale może ktoś ma instrukcję obsługi po polsku, znalazlem tylko jakieś fragmenty instrukcji obsługi po angielsku i po czesku z których ciężko coś wydedukować (?)
jul_pe

2 Lata, 4 Miesiące temu #2634
Jest to problem z rodzaju: "Mam projekt domu i program AutoCAD w najnowszej wersji, muszę dorobić mały balkonik. Nie mam instrukcji do programu, a na budowaniu domów znam się tak sobie. Pomóżcie!". Jeśli to ma być jednorazowa akcja, to najlepiej zlecić to zadanie fachowcom, czyli na przykład: www.kentype.pl. Jeśli to początek pasji i chęć zgłębienia tematu, to proponuję zacząć od prostszego programu. FontLab to profesjonalne i skomplikowane narzędzie, na wróble armata niepotrzebna, początkujących przytłacza mnogością opcji. Do dorabiania polskich diakrytyków i prostych zadań fontowych wystarczy TypeTool. Oczywiście należy zacząć od przeczytania instrukcji. Potem lektura książki "Fontographer. Type by Design", wprawdzie formalnie o innym programie, ale zasady przedstawia uniwersalnie, no i łatwo dostępna w sieci. Potem "Designing Type" (Karen Cheng).